Ai auzit vreodată de „papușa gonflabilă„? Cu siguranță, da, însă în Europa, aceste jucării sexuale au rămas cumva în umbră, fiind un subiect tabu. În Țara Soarelui Răsare, în schimb, aceste jucării pentru adulți au luat o întorsătură neașteptată.
Industria jucăriilor pentru adulți din Japonia a luat-o razna în ultimii ani prin modele cu adevărat inedite. Ceea ce este cu adevărat interesant însă, este că cererea pentru papuși sexuale în rândul persoanelor în vârstă a crescut cu 40%!
Specialiștii din domeniu sunt uimiți de această tendință. „E ca și cum ar fi dat iama-n cofetărie”, spune Hiroshi Tanaka, expert în marketing pentru produse destinate adulților. „Niciodată nu ne-am fi așteptat ca segmentul senior să devină principalul nostru public țintă.”
De ce tocmai seniorii?
Te întrebi probabil ce i-a apucat pe bătrânei să se dea în vânt după papuși gonflabile? Ei bine, motivele sunt mai complexe decât ai crede:
-
Singurătatea – mulți vârstnici japonezi trăiesc izolați de familii
-
Dorința de intimitate fizică fără riscuri pentru sănătate
-
Nostalgia după tinerețe și experiențe romantice
-
Curiozitatea față de noile tehnologii în domeniul sexualității
„Pentru unii, e ca o a doua tinerețe”, explică psihologul Yuki Nakamura. „Alții văd papușile ca pe niște tovarăși de viață, nu doar obiecte sexuale.”
Tehnologie de ultimă oră, contribuie și ea la succesul păpușilor
Noua generație de papuși sexuale e la ani lumină distanță. Vorbim de produse high-tech, din silicon premium, cu senzori tactili și chiar inteligență artificială.
Compania Orient Industry, lider pe piața japoneză, a lansat recent modelul „Hanako 2.0”. Această papușă ultrarealistă cântărește 60 kg și are peste 100 de puncte de articulație. Prețul? Ține-te bine: 500.000 de yeni (aproximativ 15.000 de euro).
„E ca și cum ai cumpăra o mașină de lux”, spune Nakamura de la Orient Industry. „Clienții noștri seniori vor calitate și sunt dispuși să plătească pentru ea.”
Bineînțeles, această tendință nu e privită cu ochi buni de toată lumea. Criticii susțin că papușile sexuale obiectifică femeile și promovează izolarea socială.
Pe de altă parte, susținătorii argumentează că papușile oferă confort și companie celor care altfel ar fi singuri.
Impactul cultural
Fenomenul papușilor sexuale pentru seniori a început să influențeze și cultura pop japoneză. Serialul TV „Ojiisan to Ningyo” („Bunicul și papușa”) a devenit un hit neașteptat, abordând tema cu umor și sensibilitate.
În artă, expoziția „Plastic Love” a artistei Yayoi Kusama explorează relația dintre oameni și obiecte antropomorfizate. Unul dintre exponatele centrale? O instalație cu zeci de papuși sexuale pictate în stilul caracteristic al artistei.
Ce ne rezervă viitorul?
Experții estimează că piața papușilor sexuale din Japonia va ajunge la 2,2 miliarde de yeni până în 2030. Dar dincolo de cifre, fenomenul ridică întrebări profunde despre intimitate, tehnologie și îmbătrânire într-o societate tot mai izolată.
Va deveni Japonia un model pentru restul lumii în această privință? Sau e doar o modă trecătoare?