10.5 C
București
luni, martie 31, 2025

Blog de Caritate: Promovam Binele, Povesti Inspiratoare generale

AcasăCultura si EntertainmentJaponia: Creștere cu...

Japonia: Creștere cu 40% a cererii pentru papusi sexuale în rândul seniorilor

Ai auzit vreodată de „papușa gonflabilă„? Cu siguranță, da, însă în Europa, aceste jucării sexuale au rămas cumva în umbră, fiind un subiect tabu. În Țara Soarelui Răsare, în schimb, aceste jucării pentru adulți au luat o întorsătură neașteptată.

Industria jucăriilor pentru adulți din Japonia a luat-o razna în ultimii ani prin modele cu adevărat inedite. Ceea ce este cu adevărat interesant însă, este că cererea pentru papuși sexuale în rândul persoanelor în vârstă a crescut cu 40%!

Specialiștii din domeniu sunt uimiți de această tendință. „E ca și cum ar fi dat iama-n cofetărie”, spune Hiroshi Tanaka, expert în marketing pentru produse destinate adulților. „Niciodată nu ne-am fi așteptat ca segmentul senior să devină principalul nostru public țintă.”

De ce tocmai seniorii?

Te întrebi probabil ce i-a apucat pe bătrânei să se dea în vânt după papuși gonflabile? Ei bine, motivele sunt mai complexe decât ai crede:

  1. Singurătatea – mulți vârstnici japonezi trăiesc izolați de familii

  2. Dorința de intimitate fizică fără riscuri pentru sănătate

  3. Nostalgia după tinerețe și experiențe romantice

  4. Curiozitatea față de noile tehnologii în domeniul sexualității

„Pentru unii, e ca o a doua tinerețe”, explică psihologul Yuki Nakamura. „Alții văd papușile ca pe niște tovarăși de viață, nu doar obiecte sexuale.”

Tehnologie de ultimă oră, contribuie și ea la succesul păpușilor

Noua generație de papuși sexuale e la ani lumină distanță. Vorbim de produse high-tech, din silicon premium, cu senzori tactili și chiar inteligență artificială.

Compania Orient Industry, lider pe piața japoneză, a lansat recent modelul „Hanako 2.0”. Această papușă ultrarealistă cântărește 60 kg și are peste 100 de puncte de articulație. Prețul? Ține-te bine: 500.000 de yeni (aproximativ 15.000 de euro).

„E ca și cum ai cumpăra o mașină de lux”, spune Nakamura de la Orient Industry. „Clienții noștri seniori vor calitate și sunt dispuși să plătească pentru ea.”

Bineînțeles, această tendință nu e privită cu ochi buni de toată lumea. Criticii susțin că papușile sexuale obiectifică femeile și promovează izolarea socială.

Pe de altă parte, susținătorii argumentează că papușile oferă confort și companie celor care altfel ar fi singuri.

Impactul cultural

Fenomenul papușilor sexuale pentru seniori a început să influențeze și cultura pop japoneză. Serialul TV „Ojiisan to Ningyo” („Bunicul și papușa”) a devenit un hit neașteptat, abordând tema cu umor și sensibilitate.

În artă, expoziția „Plastic Love” a artistei Yayoi Kusama explorează relația dintre oameni și obiecte antropomorfizate. Unul dintre exponatele centrale? O instalație cu zeci de papuși sexuale pictate în stilul caracteristic al artistei.

Ce ne rezervă viitorul?

Experții estimează că piața papușilor sexuale din Japonia va ajunge la 2,2 miliarde de yeni până în 2030. Dar dincolo de cifre, fenomenul ridică întrebări profunde despre intimitate, tehnologie și îmbătrânire într-o societate tot mai izolată.

Va deveni Japonia un model pentru restul lumii în această privință? Sau e doar o modă trecătoare?

spot_img

Continuați lectura

De ce Nicușor Dan este o voce a normalității în politica românească

Câteodată, în România, ai senzația că politicul funcționează după un set de reguli scrise în altă realitate. Una în care interesul public e decorativ, iar coerența devine un defect. La momentul actual, apariția unui om care nu joacă după...

Matematicianul care vrea să schimbe România

Sunt puțini oameni în viața publică din România care au avut curajul să aleagă calea grea, atunci când cea comodă le era la îndemână. Și mai puțini sunt cei care, deși ar fi putut rămâne într-un mediu academic internațional...

Onestitate în politică, un ideal sau o posibilitate reală?

În contextul social actual, în care încrederea în clasa politică se erodează constant, onestitatea pare, pentru mulți români, un concept idealist, aproape utopic. De-a lungul anilor, am fost martori la prea multe promisiuni neonorate, la decizii motivate de interese...
Blog de Caritate: Promovam Binele, Povesti Inspiratoare generale

Blogul nostru este un loc unde ne conectam cu inimi generoase si ne unim eforturile pentru a construi un viitor mai bun. Afla ultimele stiri caritabile!